26.11.11

Lillajul och Första Advent!

Trevlig lillajul till Er som råkar titta in. Nu har jag då äntligen fått mina pepparkakshus klara. Var i går kväll på stadens julfest men skicket har varit bra så jag har pyntat inför lillajulen. Här kommer några bilder på mitt mästerverk. Byggmästare blir jag nog inte för de räcker med en i släkten.Inte blir jag bagarkonditor heller för det räcker med en i släkten. Får nog fortsätta med mitt gamla jobb,nämligen att städa. Nu borde man nog förvara husen nånstans till nästa år. Väninnan min erbjöd att förvara dom så jag tror att jag nappar på det så behöver jag inte göra de här jobbet på nytt i nästa år. Och ett som är säkert,bara man limmar ihop dom med mycket och aningen bränt socker så vill ingen provsmaka på dom ens.
                                 ÄNTLIGEN !

Tomtarna är glada när dom äntligen har fått tak över huvudet. Endast tomten i dasset är lite missnöjd. Han har nog nackspärr innan julen är förbi när han sitter så trångt. Misstänker också att tomteluvan har fastnat i det smälta sockret när jag la taket på.

Inne i granskogen finns även en liten,liten stuga.Där bor gamla JulgubbenHan är redan pensionerad och vill vara i lugn och ro från allt ståhej som hör till julen.

Natten faller över Tomtegården och snart är de dags för alla tomtar att krypa i säng. Om bilden ser lite otydlig ut så har det ingenting att göra med gårdagens julfest. Nu ska ni vara snälla för nu börjar tomtarna springa omkring på allvar och titta in genom fönstren.

1 kommentti:

  1. Voj nej vad det blev fint! Bäst är nog dasstomten som har fastnat med luvan i sockret:)

    VastaaPoista