19.12.11

Julbrådska !

Länge sen sist. Jag skojar nog om jag påstår att jag har haft brått. Pepparkakorna är bakade och jultårtorna köpta. Skinkan tinar i kylskåpet och kålrotslådan ligger snyggt som en korv ännu och väntar på tillredning. Så brått hade jag att jag satte mig ner och börja knåpa med små askar. De kan vara bra att ha om man vill ge bort nåt smått. Här kommer några exemplar som jag pysslat me.

    Tre modeller på askar,dom mindre är 5x5 centimeter och den större 6x7.     

Modell mindre även de här. Nu tror jag att det är dags att göra lite vettigare saker. Har hört att man borde storstäda till julen. Har nog städat redan,vet inte om det var storstädning eller en helt vanlig sådan. Men så fint är de nog att julgranen fick komma in. Den står så grön och grann i vardagsrumsknuten. Bästa sättet att få en grön och fin gran är att förvara den i sopsäck över sommaren så den inte blir dammig. Nu har ni säkert alla redan luskat ut att jag har plastgran. Nu får jag önska ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL !

                                                                                                                        

2 kommenttia:

  1. Det måste nog vara släktfel att göra mindre nyttiga saker när man borde städa och rusta:) Men askarna är så fina och säkert bara att ha!

    VastaaPoista
  2. Men var hör jag då för jag har fixat julklappar för brinnkära livet här sedan nackan blev i skick :)

    VastaaPoista