4.3.12

Hönan eller ägget?

Frågan är. Vilket var före,ägget eller hönan. Ja,inte vet jag inte men ja löser problemet genom att gömma ägget i ett virkat hölje. Har alltid tyckt att det är så fint med stickade och virkade prydnadsägg till påsken och nu ska jag ha egna sådana. Det blev så tomt och tyst i går när dottern med familj åkte hem så då kom jag igång med virkandet. Har nu två stycken klara och måst säga att jag är riktigt nöjd. Med tanke på att jag inte har virkat alltför mycket i mina dagar.  Här kommer bevismaterial på att dom faktiskt finns.

Här är mitt anspråkslösa början men det tar sig.




Så här ser det ut nu,lite mera färger hamnar jag nog att skaffa.
Ute lyser solen så fint och jag sitter inne. Tror att det är dags att sätta äggen åt sidan en stund och gå ut och få lite färg på kinderna. Visserligen går det ju att dra på lite rouge också ;)

1 kommentti:

  1. Har du riktiga ägg i dom...tänkte bara att dom kanske exploderar när dom blir tillräckligt gamla:)

    VastaaPoista