11.3.12

Tuppen gal,eller?

Påsken närmar sig och nu blir de bråttom att få tuppen,eller tupparna färdiga. Nöjer mig inte med att göra en utan de blir två meddetsamma när farten är på. Hittade tuppen i nyaste Suuri käsityötidningen och föll pladask dit. Nu har jag klippt till delarna och sen är det "bara" att sy ihop dom. Vet int ännu vad jag gett mig in i men de blir ett himla knåpande,så mycket har jag märkt när jag började klippa. Det är ju bara tre veckor kvar till påsken så jag får vara duktig. Alla ägg är inte ännu färdiga heller.

Så här ser den ut i tidningen. Är den int söt?

Och här är mina tuppar. Få se nu va det blir.
Nu tycker jag att solen försöker bryta sig igenom så jag får välan skjuta lite på jobbet. Åtminstone måst jag gå ut med rosket så längre ids jag inte svamla den här gången. Ha en trevlig söndag!

3 kommenttia:

  1. Det blir nog snyggt...bara det blir färdigt:)Tur att dit är en tid ännu till påsken!

    VastaaPoista
  2. Får se om vi hinner få någon tupp till denna påsk ännu :)

    VastaaPoista
  3. Det blev nog inte någon tupp tydligen till denna påsk i alla fall.. :) Men desto flera påskägg :D

    VastaaPoista