14.4.12

Korgfabrik??

Tydligen är jag en sån typ av människa som man kan kalla on/off. Nu har äggen bytts ut till korgar. Saken är den att jag skulle virka förvaringskorgar till badrummet. Hade ett nystan mörkbrunt så tog det. Det räckte inte så långt så jag tossa iväg till butiken. Onödig resa för den färgnyansen finns inte mera. Följden blev att dottern får två korgar till sitt badrum och mina blir svart-grå istället. Håller nu på med andra egna korgen. Köpte nu så många nystan att de säkert räcker till. Om nån kär vän eller släkting får något i dom färgerna så bli inte förvånade. 


Blomman och nyckelpigan har jag virkat efter modeller i boken "Anna kaikkien kukkien kukkia".Har fått låna boken av systern min på obestämd tid. Där finns härliga små saker som man kan påta med. Vågar inte skryta för mycket med boken för annars kan hon hastigt söka hem den. ;)




Här är den första egna korgen. Prydnaden hittade jag i Vanille Home. En ljuvlig liten butik med massor av saker att inreda hemmet med. Ett varningens ord,(ta på er skygglappar om ni sticker er in). Det är ganska svårt att komma ut med nånting i väskan.

 Nu ska jag sätta mig i soffhörnet igen och fortsätta på följande korg. Till all tur har inte solen ännu hittat fram. Man får alltid så dåligt samvete om det är fint väder ute och man sitter inne och slöar.
Trevlig söndag till er som råkar titta in.







1 kommentti:

  1. Dom blir nog så snygga...och ta det lugnt! Jag skall inte ha boken ännu:)

    VastaaPoista