11.4.12

Ingen tupp gol i år.

Som alla säkert förstår av rubriken så blev det inga tuppar klara i år men desto mera ägg blev det. Har fått sjutton stycken färdiga och mera lär det ska bli. Har semester så det finns tid att sitta och virka.
Veckan före påsk hade jag mina barnbarn ( Fi och Fe) hos mig. Då var det liv i luckan. Påsken firade jag hos dem igen. Nu har vardagen tagit vid och det finns tid att sitta lite mera vid datan igen.














Här är några av mina alster. Bilderna till höger av tagna hos dotter var äggen fick ett nytt hem.










                              
Nu blir det svart-grå-vita ägg med pärlor. Dottern kallar dem till trendägg. Hon blir säkert (lycklig?) ägare till dem med.









Mommos små gryn som påskhäxor. Om jag sku tycka om choklad så sku jag säkert häxa jag med. Pojkarna hade kassarna fulla med godis när dom kom hem igen och mera fick dom av påskharen följande moron. Har aldrig riktit fattat hur haren kommer in och fyller på i mössorna.











4 kommenttia:

  1. Dom är så fina! I synnerhet trend äggen!

    VastaaPoista
  2. Tack,är själv också riktit nöjd.

    VastaaPoista
  3. Dom e nog så fina dom där äggen som skall flytta ännu till oss! :) Vår ljuskrona sir nog oxå ganska fin ut nu när vi tog bort gula bandet :)

    VastaaPoista
  4. Söta påskhäxor och vilka fina virkade ägg!

    VastaaPoista