20.6.12

Packa Mommos kappsäck!

Jag vet,jag vet. Lova att inte lägga ut några korgar men kan int låta bli. Virka en sådan här åt väninnan.
Alla ni som nån gång har ätit Hesemat känner kanske till deras gurkmajonnäs. Den är så god med franskpotatis. Smask. Tänkte en dag att de kan ju int vara så svårt att röra ihop en liknande själv. Sagt och gjort så googla jag (hör till mina favorit sysselsättningar) efter ett recept och hitta nånting som påminner mycket om heses majonnäs. Här kommer receptet.
Curryremoulad
Ingredienser:
2 msk  majonnäs
1 msk gräddfil
½ tsk curry
1 msk bostongurka(hitta inte i butiken utan det blev amerikansk gurksallad)
lite salt
Sen är de bara att röra ihop allting och äta.


 Nu ska jag ta och röra ihop min remoulad som skall med till Sibbo och fira midsommar.







Efter det blir det att packa kappsäcken med allt som kan behövas inför par dagar hos barn och barnbarn. Väntar riktit på att resa iväg.
Undrar om man ändå borde slänga allt i en plastkass bara. Yngre barnbarnet,nästan fem år, har blivit så duktig på att använda både sax och tuschpennor. Häromdagen måla han lite ett och annat med grön tusch och följande dag var det kläderna som fick sin beskärda del med saxen.
Han har säkert ärvt mommos konstnärliga drag ;))

2 kommenttia:

  1. Wow så fin korg! Nog kan du bara! Kanske det sku vara fiffigt med plastkasse...så är du rikit som Kassialma på reison:)

    VastaaPoista
  2. Jättefin korg, som du virkat ihop.
    Du ska nog vara aktsam om kappsäcken!
    Trevlig midsommar!

    VastaaPoista