18.11.12

Julstämning!!!

Måst här och nu erkänna att jag är lite jultokig. Alltid så här före jul så börjar de kännas i kroppen. Det pittrar och kittlar så där lustit,man bara måst börja förbereda. I år har jag nog slagit redordet,har redan julgardiner i köksfönstret och ljusstaken och stjärnan lyser redan. Snart börjar jag säkert pynta efter midsommar. Nå nej,skämt och sido,så tokig är jag int??? Köpte här en dag Novita joulu-tidningen och där var stickade och virkade julpynt och nu har jag åstadkommit par bollar. Det är nog ett himla påtande när man int är så van att sticka med flera färger men ack så rolit.

Dom är nog stickade med samma mönster men den mindre är lite för hårt stickat,ovan som man är.
Bra att vara ute i god tid för lite ensamma ser dom ju ut så några till behövs det.
Nu blir det nog ett par olga-sockor till. Behöver int yllesockor själv men ett par måst jag nog ändå sticka åt mig. Dom är så roliga att sticka.

Dom här sticka jag till dottern.


                                                                
                                                                      

4 kommenttia:

  1. Det jämnar säkert ut sig inom släkten...jag har nästan slutat pynta till julen:) Fina bollar o sockor!

    VastaaPoista
  2. Nu får jag kanske äntligen hänga upp min julstjärna...har inte "vågat" göra det än :)

    VastaaPoista
  3. Denhär veckan skall min julbelysning hängas upp i största delen av huset så jag får dom dit innan julgardinerna. Dags att få lite mörknet undangömt medstämningsfull belsyning överallt :)

    VastaaPoista
  4. Hej, vilka fina sockor - har du möjligen någon länk till mönster? /Carina

    VastaaPoista