2.1.13

Hur många blir det den här gången???

Julen kom och gick i lugn takt. Var på landet hos systern och sedan fick jag dottern med familj på besök. Vi firade en andra julafton den 25 och det gillade ju pojkarna.
Hittade ett trevligt mönster på tomtar i Novitas jultidning så alla har fått hemstickade tomtar,(vet inte hur mycket dom ville ha det men man kan ju alltid glömma dom i skåpet nästa år).


Här är några av tomtarna,den vita är den första som jag virka. Ändrade litet på mönstret så att dom blev en aning mulligare.  Dom ser så där passlit "tonttoga" ut.
Julgubben hämta två böcker,en med pannlappsmönster och en annan som hade lite ett och annat,bla.mycket söta snögubbar. Få se om släkten får såna till julklapp nästa jul.

Jag är ganska nybörjare som virkare så det tar alltid en liten stund innan jag kommer underfund med hur det skall vara. Håller nu på med min tredje pannlapp. Alla är dom olika så få se när jag har virkat igenom boken. Sen är de väl bara att börja om från början.

Gillar själv den med spiraler,man blir så där passlit yr när man tittar på den. Tänk att ha skåpet fullt med såna i olika färger. Kanske de sku bli lite roligare att stå och kocka. Hm...Knappast.

Halvfärdig ännu men enkel och rolig att göra. Till all tur har jag semester,arbetsgivaren sku kanske inte gilla om man sitter och virkar dagen lång. Har en tendens att få pippi på allting,först var det ägg,sedan korgar och till julen tomtar. Få se hur många pannlappar det blir. Till all tur är det inte sängöverdrag jag virkar,tålamodet skulle säkert inte räcka till för så stora handarbeten. Nog för den här gången,nu ihop med pannlappen igen.;)
                                                                          
                                                                           
                                                                             
                                                                         









                                                            

5 kommenttia:

  1. Nog ryms det lite pannlappar hos systern:) Om du får skåpet fullt! Förresten så virkade du int tomtar...dom var nog stickade:)

    VastaaPoista
  2. Du skulle bara veta hur populär tomten är hos oss! My har blivit helt förtjust i den. Vart man än ställer tomten så hittar hon den och så går hon runt med den i munnen. Ibland sover hon med den också! Idag hittade jag tomten på tambursmattan när jag kom hem :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Månne jag borde virka en egen åt henne.;)

      Poista
    2. Hih :) Jag skall i någo skede skicka dig en bild så får du se My med tomten.

      Poista
  3. Fick igår veta att väninnans flickkatt håller på likadant. Månne dom tror att det är deras baby?

    VastaaPoista