28.12.11

Vinter och snö ?

Så har då julen gått och vi kan börja vänta på våren. Än har inte snön infunnit sig så nu behöver den inte komma mera. Enligt min åsikt,nån annan kan ju tänka på annat vis.
För att jämföra förra vintern med den här så lägger jag ut några foton av mina barnbarn.


   Här är mitt äldre barnbarn som älskar att skida. Ju mera snö desto bättre. Som syns så hade vi ganska mycket snö den 4.12 i fjol då de här fotot är taget.
Följande bilder har jag tagit i dag den 28.12 och pojkarna leker i lekparken med sommarleksaker och ingen snö. Roligt hade dom ändå. Mommo slapp enklare undan så här för om vi haft snö så hade de blivit ett himla kravlande opp och ner i pulkabacken.

  Här kommer två små prinsar ridande i vild galopp. Månne dom är på väg till Mommo och äta pyttipanna?

    Visst kan man baka sandkakor i december. Ett fint väder råkade vi få åtminstone en av dagarna som dom var här så vi kom ut i friska luften. I moron kommer Mamma och söker hem sina gullepojkar igen.Här blir tomt och tyst åter innan man blir van.                
                                            




                                    

                                            

2 kommenttia:

  1. Ja, nog är det stor variation i vädret! Men gossarna verkade nöjda:)Voj vad det kommer att bli tyst och lugnt åt dig nu!

    VastaaPoista
  2. Jaa,a.Nu ekar här i torppe. Dom åkte just iväg.

    VastaaPoista