8.1.12

Äntligen vinter!

Äntligen har då snön kommit. Har i dag varit ute och luftat kameran när vädret var så vackert, 13-14 grader och solsken. Få se om det regnar i moron redan,ännu visar mätaren på 10 grader så kanske snön ligger kvar en tid nu.

Så här vackert är det när man tittar ut över hustaken.Kunde inte motstå frestelsen att lite "piffa" opp bilden.


 Ännu en bild tagen oppe på åsen. Synd att det var så tätt med trän annars skulle man ha sett skeppsbro-området. Får väl gå en ny runda och knäppa nya bilder därifrån. Det är ett så fint område,speciellt om sommaren.

     
Vi har en mycket vacker julgran i år på torget. Den kommer säkert att blir nertagen kommande vecka så jag passa på att föreviga den. Den är inte riktigt lika hög som tidigare år men mycket fin ändå. 

 Jag älskar att pynta till julen men när det blir dags att plocka bort allt så brukar jag dra mig till det sista. I år har jag varit riktigt duktig och fått bort allt före trettondagen. Har samlat på bild det som är kvar av julen. Mitt pepparkakshus och dass skall fara i förvar hos en väninna. Har själv så dåligt med utrymme så hon lova ta hand om dom till nästa år. Få se hur det går,hon bor i egnahemshus och där kan ju finnas möss men den tiden den sorgen. Den skulle ju åka i roskisen annars så jag förlorar ingenting.

  Se så lessen hon ser ut,Aino nämligen. Gick ut med roskisen och där stod hon och frös. Måste plocka in henne i trappuppgången till natten. Annars skulle hon nog vara en aningen styv att trampa på moron när jag skall på jobb.Nu får hon stå brevid batteriet och smälta.

    Den här hänger ju faktiskt ännu i fönstret också.                                                  

2 kommenttia:

  1. Nog är det ju bra att du far ut och motionera kameran lite...och den lyder betydligt bättre än hundarna:)Fina bilder!

    VastaaPoista
  2. Jag har också stjärnorna kvar i våra fönster, döpte om dem till "vinterstjärnor". Då kan man ha dem hela vinter, de lyser så vackert.

    VastaaPoista