15.1.12

Uppköp!

Så har vi då fredagen den trettonde bakom oss igen och inget farligt hände. Int för att de brukar göra det heller. Lat söndag på gång,sitter i soffan och stickar på sockor till barnbarnen. Började tidigare på ett par fingervantar till mig själv men rispa opp det. Vet int riktit va jag vill ha så det får mogna.
Förra veckoslutet var jag ut på promenad och stack in mig till kriskirppisen och fynda en barncykel för 10 euro. Kunde inte motstå frestelsen så den står här i vardagsrummet och pryder opp. Nästan istället för julgranen som är utkastad.

  Visst är den lite flickfärgad men till all tur så tycker gossen om den här färgen. Han fick nämligen en liten cd-spelare av julgubben som hade samma färg och han var överlycklig. Jag har lite dåligt med förvaringsutrymmen och har inte hjärta att sätta ut den på balkongen när de är kallt och snö för tillfället. Mig stör den inte och ingen annan är här. Så vi ryms så bra båda två.

 Som ni säkert förstår så har det här ingenting att göra med cykeln. Snarare med hushållet,köpte en fin disktrasa gångna veckan.Att diska hör inte till mina favoritsysselsättningar så tänkte att de sku bli lite roligare med en fin duk att torka med. Den är både antibakterisk, miljömärkt och kompstbar.
Köpte den från vår härliga,trevliga optiker. Hon har nästan vad som helst till salu i sin affär. På grund av min  "besvärliga näsa" har jag hamnat att springa in och justera mina nya glasögon en och annan gång. Måst riktit hålla mig i skinnet att jag inte varje gång köper nånting. 
Nu har dagen gått så långt att det är dags att börja med matlagning,ni kan vara lyckliga att doften inte medlas här via datan,(det blir nämligen kållåda).                           

1 kommentti:

  1. Ja det blir nog dyra glasögon om du alltid köper nånting när du far dit:) Det var nog ett fynd att hitta så fin cykel så billigt!

    VastaaPoista