22.1.12

Rester!

Trevlig valdag till dig som råkar titta in här. Jag har redan skött min plikt så jag får sitta inne och sticka sockor till barnbarnen. Har första paret färdiga och har just börjat på det andra. Sedan tänkte jag sticka finfingervantar till mig själv. Dom ska bli helvita. Måst ännu ta och googla efter mönster,sku vilja ha lite knopplor utanpå handen,så dom passar ihop med halsduken som julgubben(dottern) hämta.

  Det roliga me att sticka sockor är att man inga behöver tänka. Försöker slippa av med restgarnen som de samlas i knutarna,därför är dom lite brokiga. Det vita nystanet är till fingervantarna.
 I brist på annat att göra så knäppte jag några bilder på fönstret där det samlats våt snö.




Undrar hur man sku klara sig utan kamera och dator. Vågar int ens tänka hur mycket sockor det sku bli.

4 kommenttia:

  1. Aj det blir vita fingervantar nu:) Du hinner med många par på en vinter om du bara börjar o sedan repar upp!

    VastaaPoista
  2. Men tänk sån tur våra barn har när dom får destu flera par sockor när mamma ångrar sej igen med fingervantarna och börjar istället på nya sockor :D

    VastaaPoista
  3. Du har en utmaning som väntar i min blogg!

    VastaaPoista