11.2.12

Studentkalas!

Har just fått färdigt en virkad studentmössa. Är riktigt nöjd för har inte virkat mycket i mina dagar. En gång för några tiotal år sedan började jag med gardiner till köksfönstret men hitta ett fel i början på arbetet och efter det rann virklusten ut. Men nu har jag som sagt virkat en mössa(en ganska så liten en). Mönstret hittade jag hos pysselkiisen. Har en arbetskompis som blir pensionerad efter att ha jobbat många år på gymnasiet så jag har gjort mössan till henne som ett litet skämt. Tänkte fästa den som en brosch på avskedskaffet. Hoppas att hennes humor räcker till.
Hade tänkt göra den av bomullsgarn men hade bara vitt hemma så de blev nalletråd i stället. Kanske det blir en till nästa vecka bara jag får hem mera garn.
Igen har jag börjat på ett par fingervantar men den här gången skall dom bli färdiga. Som ni ser så har jag bara lite kvar på tummen på första vanten. De här blir mina finvantar. Fick en vit halsduk av dotter till julklapp så det måste ju vara vita vantar också.
Jaaha,så har den här dagen gått i handarbetens täcken. Ute skymmer det redan så nu är det för sent att gå ut och få frisk luft,får göra ett nytt försök i moron.

4 kommenttia:

  1. Mössan blev ju så fin! Vantarna syns lite dåligt på fotot men man får väl beundra dom i verkligheten sedan! H.Tilda

    VastaaPoista
  2. Undrens tid tycks inte vara förbi än om du verkligen skall få ett par vantar färdiga åt dej själv utan att repa upp dom igen :)

    VastaaPoista
  3. Juuu,lite rispar ja no nu. Tycker att hoptagningarna på fingrarna int blev bra så ja ändrar på dom lite.

    VastaaPoista
  4. Äntligen ha du uppdatera din blogg, fina handarbeten

    VastaaPoista